Las prácticas del cursu d’encuestación d’El Teixu recueyen la toponimia tradicional de Trueitas

Los ñombres populares serán usaos pol ayuntamientu nun mapa turísticu que s’editará nunos meses

El «III Cursu d’Encuestadores de la Tradición Oral en Llión» organizáu por El Teixu, Rede pal Estudiu y Defensa de la Llingua Asturllionesa y l’Institutu d’Estudios Cabreireses acabóu esta fin de somana cona realización de las crases prácticas. Los resultaos del trabayu d’encuestación por Cabreira valieron pa recoyer la toponimia tradicional de Trueitas, así cumo pa trazar isoglosas desconocidas hasta agora na dialectoloxía cabreiresa.

Fernando Álvarez-Balbuena García, Andrés Menéndez Blanco y Iván Martínez Lobo guioron esti sábadu y domingu las crases prácticas del III Cursu d’Encuestadores de la Tradición Oral en Llión organizáu por El Teixu y l’Institutu d’Estudios Cabreireses. Nas salidas pol territoriu de Trueitas, l’alumnáu del cursu pudo escuitar de la boca de los propios vecinos los ñombres tradicionales de los sitios, descripciones de tradiciones locales u muestras de literatura oral, así cumo participar nuna encuesta dialectolóxica sobre los límites de la fala cabreiresa.

Unu de los obxectivos principales de las crases prácticas foi la documentación de los topónimos populares del términu municipal de Trueitas, tanto menores cumo mayores. Los ñombres sacaos n’encuestas polos alumnos, xunto con outros recoyíos tamién n’encuestas directas a la población polos miembros d’El Teixu, serán comunicaos al Ayuntamientu de Trueitas, colaborador del cursu, pa la elaboración d’un mapa d’información turística del municipiu, que s’editará nunos meses. Pa ello recoyóronse tolos ñombres de los sitios catalogaos con interés arqueolóxicu, cumo los de las zonas mineiras de Corporales: El Cabritu, El Veneiru, El Covenayu de las Rubias, La Maseira, El Fueyu u El Castrellón. Tamién se buscoron los ñombres de tolos outros sitios d’interés patrimonial inventariaos, cumo molinos, ermitas, igresias, frauguas u palombares. Pa completar la cartografía toponímica cabreiresa, buscóronse las denominaciones de los principales montes, picos y rieus, que mueitas veces cambian respecto a los que vemos nos mapas oficiales: El Carbayal por “El Carbajal”, El Llagu por ”Lago de Truchillas”, La Llaguna por “Laguna Malicioso”, El Castiellu por “El Castillo”, Peñéu Canales por “Pico de Valteleno”, etc.

Las prácticas del cursu tuvieron tamién resultaos mui proveitosos no que fai a la dialectoloxía. Las encuestas feitas col alumnáu reveloron la existencia d’isoglosas qu’acercan a La Valdería la fala de los trés llugares más orientales de Cabreira, algo que pasara desapercibíu a los trabayos de Concha Casado y del restu d’investigadores que s’ocuporon d’esta comarca. Esti descubrimientu demuestra una vez más la ñecesidá de siguir investigando la realidá de la llengua asturllionesa, que nesti y outros territorios continúa siendo desatendida pola investigación lingüística.

Cono Cursu d’Encuestadores de la Tradición Oral, actividá formativa que yá foi desenvuelta en Zamora, Llión, Viḷḷablinu y agora en Trueitas, El Teixu ofrez una oportunidá única p’aprender la metodoloxía y la ferramienta de la encuestación, permitiendo al alumnáu colaborar na salvaguarda de la tradición oral llionesa y participar na recuperación de la literatura oral, la toponimia, la diversidá lingüística y la música tradicional. Amás de ser l’únicu cursu de las suas características existente no ñuesu ámbitu, resultaos cumo los consiguíos esta fin de somana demuestran la ñecesidá de continuar con esti tipu d’iniciativas.

El Teixu, Rede pal Estudiu ya Defensa de la Llingua asturllionesa yía una asociación fundada no 2007 n’Estorga por xente de La Tierra de Miranda, Zamora, Llión y Asturias pa defender l’asturllionés dende la sue unidá y el respectu a las variedades internas. A esi fin desenvuelve actividades d’estudiu, divulgación y promoción por tol ámbitu del idioma.

¡Préstanos pula vida que nos compartas!
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print